Na počest českého básníka Petra Bezruče vybudoval Klub československých turistů v roce 1934 na temeni středních Brd nad městem lavičku a pískovcový kámen s názvem Bezručova vyhlídka. Později byl k lavičce postaven i přístřešek.
V roce 1981 postavil turistický oddíl TJ Tatra vyhlídku, jejíž konstrukce byla železobetonová a umožňovala výhled na Kopřivnici a blízké okolí. Stavba trvala s přestávkami více než 10 let. Vyhlídka však byla poměrně nízká, brzy ji zakryly stromy. V průběhu následujících třiceti let postupně chátrala a stala se pro návštěvníky velmi nebezpečnou. Její zbytky byly odstraněny v roce 2012, kdy se začalo s výstavbou v pořadí již třetí Bezručovy vyhlídky.
Relativně nová třináct metrů vysoká dřevěná vyhlídka tedy stojí od roku 2012 na hřebenu Brd v místech původní vyhlídky a umožňuje výhled na Kopřivnici, automobilku Tatra a za příznivých povětrnostních podmínek i na Jeseníky.
Od června 2022 je tato rozhledna součástí stezky Silesianka, která v sobě zahrnuje přes 30 rozhleden a vyhlídkových míst na české a polské straně.
Bezručova vyhlídka je od středy 26. června 2024, kvůli špatnému technickému stavu veřejnosti uzavřena.
Bezbariérovost: objekt není bezbariérový
O Tatrovce (část areálu je totiž vidět při pohledu z vyhlídky)
Na počátku byly kočáry a bryčky. V roce 1850 je začal vyrábět Ignác Šustala, zakladatel továrny, v prostorách dnešního Muzea Fojtství. O 47 let později začal kočár jezdit bez koní a vznikl tak první automobil v tehdejším Rakousku-Uhersku. Důležitou stopu v historii města a zdejší továrny zanechal ředitel továrny a geniální konstruktér Hans Ledwinka, který svět obohatil např. o unikátní tatrováckou koncepci podvozku nebo o aerodynamické automobily se vzduchem chlazeným motorem. V Kopřivnici se nevyráběly jen automobily. Konstruktér Hans Ledwinka byl například také u zrodu rychlíkového vozu známým pod názvem Slovenská strela.
Ohromnou změnu zažívalo město zejména v 60. a 70. letech minulého století, kdy došlo k nárůstu výroby v automobilce, přílivu obyvatel a s tím související mohutné, nejen bytové, výstavbě. Po roce 1989 se automobilka na dlouhou dobu ocitla v problémech a ty se přenášely na město i život v něm. Vytvořením podnikatelského parku v roce 1999 vedle areálu Tatry začíná období, kdy se město odpoutává od dlouholeté silné vazby na podnik Tatra.
"Název Tatra dostala automobilka v roce 1919. Jízdní zkoušky s vozy typu U byly prováděny ve Vysokých Tatrách. Místní horalé přirovnávali vozy právě k Tatrám. Název se uchytil a věhlas vozů Tatra se šířil do celého světa."
Historii automobilky Tatra se věnuje Technické muzeum TATRA, kde naleznete expozici osobních automobilů včetně těch sportovních, a nově otevřené Muzeum nákladních automobilů TATRA.
3. Bezručova vyhlídka